放榜前一日18歲嘅Client話:「我係 好大壓力 ,但我唔可以唔行出嚟。」 ​

放榜前一日18歲嘅Client話:「我係 好大壓力 ,但我唔可以唔行出嚟。」

好大壓力 啊 , 點 算 好 ?

呀 欣 ( 化 名 ) 係 我 c l i e n t , 啱 啱 D S E 畢 業 , 1 8 歲 。 佢 由 6 月 開 始 就 走 上 前 線 , 直 到 依 家 , 佢 都 係 去 哂 每 一 個 集 會 同 遊 行 。 我 見 咗 佢 幾 個 月 , 佢 由 D S E 開 始 前 已 經 有 慮 焦 嘅 症 狀 , 會 咬 指 甲 咬 到 半 塊 指 甲 甩 出 嚟 , 更 加 出 現 咗 腸 胃 焦 慮 症 嘅 症 狀 , 成 日 會 肚 痛 / 腹 瀉 。以上症狀都反映左佢承受緊 好大壓力 。

6 1 2 , 佢 第 一 次 依 催 淚 彈 , 佢 話 嗰 種 感 覺 好 辛 苦 , 好 似 就 嚟 死 咁 。

然 後 佢 就 成 日 發 惡 夢 

7月9日,DSE放榜嘅前一日,佢約咗我見面,進行催眠治療。
佢話佢覺得好大壓力,但大壓力唔係因為放榜,唔係因為驚入唔到心儀嘅學系/大學,而係因為佢覺得好無助,但佢由呢場運動開始到而家,都無流過一滴眼淚。

進行催眠治療嘅時候,我哋身體會進入一個更加放鬆嘅狀態,而呢種狀態會允許我哋同潛意識溝通。好多時候,我哋會無意識地將一啲想法同情緒壓抑喺潛意識入面,但壓抑唔代表我哋解決咗呢啲情緒,呢啲情緒仍然會影響我哋,例如發惡夢、突如其來嘅驚恐等等。透過催眠,我哋可以同潛意識溝通,處理、釋法呢啲情緒同想法。

呀欣坐咗喺度,佢跟住我嘅指示,慢慢咁調節呼吸,慢慢進入深度放鬆嘅催眠狀態。

嚟到呢度,我見到阿欣喊咗出嚟。

「你慢慢話比我聽,你見到啲咩,諗起啲咩?」我講。

「我見到啲人係咁大叫『走呀!』,前面有個催淚彈出緊煙,後面大家好似癲咗咁走⋯⋯」呀欣一路講一路喊。

「你有咩感覺?」我問。
「我覺得好無助,我哋只係想要我哋應有嘅自由,點解啲大人唔幫我哋,仲要鬧我哋?同埋我⋯⋯我覺得好驚,萬一有咩事,仲有邊個會幫我,邊個會幫到我?」呀欣愈喊愈大聲,但釋放咗呢啲眼淚,對佢嚟講係好事。

呀欣講咗好多喺呢場運動入面見到嘅野,有人中槍、有人中咗催淚彈之後哮喘發作、有人比人用棍打⋯⋯每個畫面都好令人心寒,我想像唔到眼前呢個揹住個Melody背囊嘅少女,經歷咗咁多可怕嘅事。佢仲係個小朋友,唔應該要承受呢啲事。

「你而家幻想,你所有嘅恐懼同焦慮,變成咗一舊烏雲。然之後我每數一聲,呢舊烏雲都會變細十分一。」我同佢講。

「1」
「2」
「3」
⋯⋯

數到十,我叫呀欣深呼吸,然後慢慢帶佢離開催眠狀態。

佢張開番雙眼之後,我同佢傾咗一陣,終於見到佢放鬆咗一啲,我哋終於可以傾一啲「正常」嘅野––一個「正常」中學生會諗嘅野:grad trip去咗邊度玩、將來想過點樣嘅生活、想番咩工⋯⋯

之前嘅治療,佢話佢想做護士。我同佢傾下將來嘅生活,佢講到佢好想做白衣天使幫人,佢講到佢嚮往嘅護士袍,佢終於久違地笑咗一笑。

佢走嘅時候,我望住佢嘅背影,我知我幫唔到佢太多,只可以幫佢清理一啲壓抑咗喺潛意識入面嘅情緒同陰影,然後等佢繼續有力量去再面對之後嘅事。

JUPAS錄取結果8月5日公布,阿欣Whatsapp我話佢入到心儀大學嘅學系,我問佢心情有無好啲,佢話有,但聽日都係要出去。

身在香港嘅小朋友要面對嘅唔只係公開試,而係催淚彈甚至係子彈;佢哋要擔憂嘅唔只係入唔入到自己想入嘅大學,而係會唔會被捕,為咗追求佢哋應得嘅自由而斷送前途。

佢只係個小朋友,但每次出去都要擔心自己番唔番到屋企。諗到呢度我個心痛咗一痛,我只可以用Whatsapp覆佢一句「加油」。

*根據臨床催眠治療師之保密原則,文章中沒有披露任何個案的個人資料,個案亦經一定程度修改。

*插圖與人物完全無關

閲讀更多:

催眠和冥想的關係 催眠等於冥想?腦科學解釋催眠/冥想狀態  

催眠 (Hypnosis) 和 催眠治療 (Hypnotherapy) 是甚麼?(2021年2月更新) 

催眠治療 Hypnotherapy 的六個步驟 (2021年1月更新)

陳棨豪

Void 冥想App 創辦人 & 培訓導師

擁有催眠治療師(NGH)、臨床催眠治療師(ACHE)及NLP高級執行師資格。 透過為機構、公司及個人提供心理健康服務及培訓,加強公眾在心理健康上的意識和關注。

Void冥想應用程式創辦人。擁有催眠治療師(NGH)、臨床催眠治療師(ACHE)及NLP高級執行師資格。
透過為機構、公司及個人提供治療及培訓,加強公眾的心理健康和對心理健康的關注。

訂閱科和隨筆